Neşet Ertaş’ın ailesinin avukatından özen calip açıklama: Hastalanmış yatağındayken imza makbuz

Türk müziğinin yüce ozanlarından biri olan Neşet Ertaş’ın hayatını laf eden ‘Garip Bülbül Neşet Ertaş’ filmi hakkındaki tartışmalar sürüyor.Eş filmi istemezken; Ertaş ailesinin avukatı Misyon Hızlı, sonuç gelişmeler karşı cesim izahat yaptı.

“NEŞET ERTAŞ KİTAP İÇİN İMZA VERİYOR, FİLM İÇİN DEĞİL”

Neşet Ertaş’ın vefatından 22 gün geçmiş Erol Temiz’ın betik üzere icazet aldığı ile ilgili mütekellim Yaramaz, “Erol Ak Pak benzeri şekilde Neşet Ertaş’ın yanına anbean ‘ben sizin eserlerinizi notaya ahzetmek istiyorum’ diyor, Neşet Ertaş’ta Erol Ak Pak’ı notis kendisine görüyor, Ertaş’ta bunun konusunda, ‘Ben yaşlandım, benim eserlerimi benim kabilinden çalacak ve söyleyecek birileri olsun isterim, bunu yaparsan kıvrak olur’ diyor. Toplamda 34 şerha eserin notaya yazılması 5 yıl geçmesine karşın bitmiyor ve başkaca Neşet Ertaş’ta notaların bitmemesi ile ilişik karı üyelerine yakınıyor. Fakat ne hikmetse Neşet Ertaş’ın vefatının arkası sıra hem muhtıra bitiyor hem da kitaba hayatı birlikte ekleniyor. Neşet Ertaş’ın evine gidilerek iki lime imza alıyor. Neşet Ertaş’ın hep eserleri kitapları çıktı münfail, bu eserleri 25 yıl boyunca Erol Parlak tek telif ödemeden kullanıyor. Bu iznin maddesel karşılığı boğazdaki yalıdan daha fazla, Muhtıra ile alınan imza iki deri çıkarılıyor. Bu muvafakatların içinde de filme müsaade veren tıpkı madde yok.” dedi.

“NEŞET ERTAŞ İMZA VERDİĞİNDE SÖKEL YATAĞINDAYDI”

Gönül Avcısı, “3 Eylül’de bu muvafakatler alınırken Neşet Ertaş sandalyesinde oturamayacak durumda. Son günlerine ait ara sıra fotoğraflara ulaştık. 4. Adım amansız hastalık hastası olan Ertaş, sonuç günlerinde namına geçerli tedaviden sonra zayıflamış, hastalığı kural sorumluluk ve göğsüne bulaşma etmiş. Ayakta zor yürüyen ağrı kesici izole bant kullanan 74 yaşındaki amansız hastalık hastası Ertaş’tan muvafakat alınıyor. Ayın 6’sında Neşet Ertaş otama yapılamadığı amacıyla ‘gideyim birlikte İzmir’deki evimde ebedî uyku edeyim’ olaydan 4 aktarılma sonra kaldırıldığı hastanede irtihal ediyor” şeklinde konuştu.

“FRAGMANDA BİLE NEŞET ERTAŞ’IN HAYATINDA OLMAYAN DAVRANIŞLAR VAR”

Filmin önem sürecine değinen Avukat Çapkın, sözlerine şöyle devam etti: “Yapımcının dediğine bakılırsa Neşet Ertaş’ın hayatı anlatılıyor ama kök Neşet Ertaş mı anlatılıyor yoksa onların hayalindeki Neşet Ertaş mı anlatılıyor onu bilemiyoruz. Duruşma müddet vererek senaryoyu defalarca istemesine karşın kameraman senaryoyu maatteessüf ibraz etmedi. Film bittiği halde, filmin fragmanları yayınlandığı halde mahkemeye senaryonun ibraz edilememesi ayrımsız şeylerin gizlendiğini ortaya koyuyor. Tığ hoppadak fragmanlara baktığımızda bile Neşet Ertaş’ın hayatında sifir yaşanmamış olayların anlatıldığını görüyoruz.”

“FİLMDE NEŞET ERTAŞ’IN DÜŞTÜĞÜ BİR HAYALET VAR AMMA HADDIZATINDA HAKEZA BİR FENOMEN YOK”

Erol Bembeyaz’ın destursuz yazdığı betik ile senaryoyu karşılaştırdıklarında birbirlerinden alakasız olduğunu belirten Çapkın, “Yapımcı Mustafa Beyinli ve Erol Temiz yerel tıpkısı kanalda yaptıkları konuşmada filmin kitabın yüzde 99 tıpkısı olduğunu iddia etmişlerdi, hassaten bunlar kayıtlarda var, ancak kitapta sifir sahnelerin fragmanda olduğunu meydanda görüyoruz. Söz Gelişi Neşet Ertaş’ın ulama çalarken düştüğü üzere tıpkı hayal yok.Neşet Ertaş’ın hayatında böyle tıpkısı şey olmamış, uydurulmuş aynı tayf, Neşet Ertaş katıldığı birçok programda hastalığını anlatırken ‘bir anda acıklı mızrabı hissetmez oldu’ kabil bir madde söylüyor yoksa kalabalığın ortamında sahneye yuvarlandı gibi ayrımsız madde bulunmayan. Kitapta dahi öyle benzeri molekül bulunmayan. Bunun dışından Mehmet Şanlı Değerli, Neşet Ertaş’ın çocuklarının elinden tutup Almanya’ya götürmüş kabil benzeri sahne görüyoruz, müvekkillerim ile görüştüğümde bana ‘biz Mehmet Yüksek Altın’ı hiç hayatımızda görmedik kim’ diyorlar. Kaldı kim filhakika Neşet Ertaş’ın eserlerinde bile konuşmalara baktığınızda dahi Almanya’ya kendisi gittikten sonraları evvel büyük kızı Döne’yi yanına alıp olanak buldukça daha sonradan Hüseyin ve Canan’ı değişik zamanlarda yanına aldığını görüyoruz” ifadelerini kullandı.

SENARYO MAHKEMEYE İBRAZ EDİLDİ

Ailenin kendi imkânlarıyla ulaştığı senaryoyu mahkemeye ibraz ettiklerini belirten Gönül Avcısı, senaryoda Neşet Ertaş’ın hayatının gerçekleriyle uyuşmayan başka sahnelerin da olduğunu vurguladı. Çapkın, “Senaryoda hem Neşet Ertaş’ın Abdal geleneği ile hem birlikte sözleri ile uyuşmayan sahneler var bunları kabul etmek tür değil, arkadaşların yaptıkları olmayan şeyleri tefhim sanatıdır. Neşet Ertaş’ın ‘Benim filmim yapılmasın amma dokümanter yapılsın’ diye niteleyerek söylemesini şimdilerde daha gani anlıyoruz” dedi.

“AİLE VASİYETİ YERİNE GETİRMEYE ÇALIŞIYOR”

Neşet Ertaş’ın ailesinin filme cebin çıkmadıklarını babalarının vasiyetinin adına getirmeye çalıştıklarını aktaran Yaramaz sözlerini şöyle sürdürdü: “Yapımcı kabul etmese üstelik sunma bir iki 14 işaret başkasının adından söyleniyor. Neşet Ertaş, hayatının makul anlatılmasını istemiş. Herhangi Bir emanet apayrı kişidir. Seçkin ne büyüklüğünde Neşet Ertaş’ın hayatı anlatılsa bile filmde geçen ayrıksı kişilerden birlikte muvafakat alması gerekir. Fragmanda görüyoruz ki çocukları oynatılmış, müvekkillerimizden hiçbirinden cevaz alınmamıştır. Bu inşaları kıygın emreylemek vebaldir, zorbalıktır, hukuka aykırıdır.”

Aile eliyle bozlak ustası Neşet Ertaş’ın filmi ile ilgili açtığı davanın duruşması 8 Mabeyin 2022 Perşembe haset gerçekleştirilecek.

Share: