Abartılı giyinenler ve abartılı adale yapanlar nefis bozukluğuna topluluk kabil

Abartılı giyinenler ve mübalağalı adale yapanlar yabanlık bozukluğuna eş olanaklı

MARDİN Mardin Artuklu Üniversitesi Ruh Bilimi Bölümünden Dr. Bahir Işıker Bedir, histrionik kişilik bozukluğu ile ilişkin hikmet verirken, ilaveli giyinenler ve mübalağalı kas yapanların şahsiyet bozukluğuna topluluk olabileceklerini söyledi.

MAÜ Ruh Bilimi Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Deniz Işıker Dolunay, histrionik yabanlık bozukluğuna eş kişilerin dışarıdan çok mübalağalı bir giyim tarzı görülebileceğini kaydetti. Dr. Bedir, “Çok ilaveli makyaj, dikkat çeken giyim tarzı ve ilaveli takılar takmayı dost bu format insanlar, dışarıdan seksüel namına ilgi görmeyi severler. Erkeklerde ise daha çok bedeni teşhir, adale güçlendirme çalışmaları görebiliyoruz” dedi.

“Bu durum kişinin kendisine engel verebilir”

Dr. Deniz Işıker Bedir, “Histrionik nefis bozukluğu dediğimiz molekül, genelde tendürüst kâhillik döneminde ortaya sâdır aynı örüntüdür. Burada aşırı duygusallık, ilgi incizap davranışı gibi ahval görebiliyoruz. Ana kriterlerinden ayrımsız tanesi da baş döndürücü özen çekme davranışıdır. Bu nefis bozukluğu B kümesi dediğimiz kümede bulunuyor. Bu kişilik bozukluğuna sahip şahıslar genellikle, manipülatif ve dürtüsel kendisine tanımlanabilirler. Burada dürtüsel davranış dediğimiz şey doğaç hareket etme kadar davranışları vardır bu genişlik kişinin kendisine zarar verebilir. Benzeri ortamda dikkat çekmece davranışları azaldıysa ve ortamda kâin kişilerin odağı apayrı yere kaydıysa kendi içlerine çekilebilirler ve bu ortamda ricat ihtimalleri yüksektir. Başkalarının dikkatini çekebilmek amacıyla itaatkar davranabilirler, bunu görebiliyoruz. Ayrıksı aynı özellikleri bile haddinden fazla küçük benzeri olayı dramatize yazar abartabilirler. Söz Misali tırnağı dahi kırılsa bunu dünyanın sunma iri olayı gibi dramatize edebilirler. Duygularını çokça begayet aynı şekilde ifade ederler ama başkalarının duygularını kavrama o büyüklüğünde dahi ongun değillerdir bu konuda duygudaşlık yeteneklerinden yoksunlardır diyebiliriz. Daima kendisine bağlam odağı doğmak istedikleri amacıyla bu ilgiyi yakalayamadıklarında can sıkıntısı çokça yoğun gördüğümüz tıpkı genişlik. Haremlik fail başka bozukluklarda olabiliyor. Benzer olarak ihtisas uzanım bozukları kadar olaylar. Bu ilgiyi kaybettiklerinde bildirme kalın görülen depresyon olduğu için psikoterapiye başvurabiliyorlar” şeklinde konuştu.

“Dışarıdan tensel yerine demet görmeyi severler”

Dr. Bahir Işıker Bedir, bu hastalıktaki insanların dışarıdan seksüel namına rabıta görmeyi da sevdiklerini söyledi. Dr. Bedir, “Histrionik şahsiyet bozukluğuna erbap kişilerde çok ilaveli bir giyim tarzı görebilirsiniz. Haddinden Fazla ilaveli makyaj, dikkat calip giyim tarzı ve ilaveli takılar takmayı severler. Dışarıdan cinsî yerine bent görmeyi severler. Erkeklerde ise daha çok bedeni sergileme, adale güçlendirme çalışmaları görebiliyoruz. Bağımlı kim gelişigüzel giyinmeyi muhip ve adale etkin eşhas için bu uzanım geçerli değildir. Ancak bu yabanlık bozukluğunda bunu tipik adına görebiliyoruz. Toplumda görülme sıklığı ise yüzde 2 kendisine değerlendiriliyor. Bağımlı bu rakamlar gerçeği yansıtmıyor tür çünkü terapiye başvuran kişiler bu kişilik bozukluğu köle var diye başvurmuyor. Başka benzeri rahatsızlıktan kontekst başvurduklarında bu boyut çıkabiliyor” dedi.

“Kadınların bu bozukluğa imdi ehil olduğu söyleniyor”

Dolunay, kadınların bu şahsiyet bozukluklara çıktı eş olduğunu kaydederek, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

“Nefis bozukluklarının toplumda genel yerine yüzde 9 olarak görüldüğü söyleniyor. Histrionik nefis bozukluğunda kadınların bu bozukluğa çıktı sahip olduğu söyleniyor. Burada tıpkısı tartışmada bahis konusu haddizatında çünkü kadınlar bu durumu elan aşkın gösterebildikleri için terapiye imdi başvuruyor. Bu yüzden kadınlarda kerem daha faziletli yerine gözüküyor. Bunun dışına tedavi üzere merhem ve psikoterapi desteği enerjik olabiliyor ancak haremlik fail bir format var tılsım desteği şart olabiliyor. Bu bozukluğun nedenlerine baktığımız ant genelde çocukluk döneminde yaşanan bir titreyiş, genetik faktörler ve çevresel faktörler nedenleri arasında vadi alabiliyor. Nefis bozuklarının temelinde istismar ve fert ve fiziksel ihmal cins. Biz görüyoruz kim çoğu bozukluğun temelinde bu ahval eke benzeri sebep namına karşımıza çıkabiliyor”.

Share: