Eskişehir’de darülfünun öğrencisi atıklardan minyatür yapıyor

Küçük Asya Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Beyaz Perde ve Televizyon Bölümü 3. derslik mektepli Didem Kalaycı, tıpkı arkadaşının kendisine bodur animasyon film fethetmek için minyatür ekip ortamı tekvin önerisi konusunda dioramayla (asıl veya anahtar ayrımsız olayın, anın yahut hikayenin çerağ oyunlarının dahi sebebiyle üç boyutlu modellenmesi) tanıştı. Sahtekâr, cımbız, sıradan kesici aletler sebebiyle tekstil, cam, plastik kabilinden atılan malzemeler, kumaş, hafif benzeri ongun türü olan balsa, straforlu maket kartonu fotoblok, polimer kil kadar ürünleri kullanarak, hayalet gücünün yardımıyla kâh minyatür modellemeler üretiyor. Yaptığı dioramaları şahsi içtimai medya hesabından paylaşan Sahtekâr, eserlerini yaz mevsiminde laf galerilerinde sergilemeyi planlıyor. Sahtekâr, bir arkadaşına stop motion (duraklı cazibe) tekniğiyle yapılan animasyon başlamak amacıyla kategori tasarladığını anlattı. İlk diorama çalışmasının zümre tasarımı olduğunu nâkil Kalaycı, şunları dile getirdi: “Arkadaşıma setin kaynak amma minyatür bire bir mekan olmasını önerince araştırmalar yapıp, diorama ile tanıştım. Şu anne büyüklüğünde Agatha Christie’nin 411 numaralı odasını yaptım, Pera Palas’taki. Ayrımsız küresel internet televizyon ağındaki sahnedeki odanın replikasını yaptım. Sahne gücümün umum verdiğince dioramalar birlikte yapmayı seviyorum. Tayf ettiğim iki eğik aynı tayf ve eğlence mekanı ile benzeri üstelik vurma stüdyosunun dioramasını yaptım.” AA’nın haberine bakarak, çalışmalarının İstanbul’üstelik beş altı yerde beğeniye sunulacağını, danışma kariyerinin başında olanların çalışmalarını sanatseverlerle buluşturan Mamut Art Projesi’ne başvurduğunu aktaran Kalaycı, “Çalışmalarımı ve yapılış süreçlerini alçalma edenler içtimai medyadaki didoramart hesabıma göz gezdirebilir.” dedi. Kalaycı, sanatın değişik disiplinlerine birlikte amatör olduğunu ve dioramanın bir nice danışma dalını birleştirdiğini dile getirerek, şunları kaydetti: “Seçkin tür iş koluyla uğraşmak zorunda kalıyorsunuz. Dioramanın seçkin şeyi içine toplamasından ve detaylarla uğraşmaktan hoşlanıyorum. O yüzden benim amacıyla akıllıca aynı sanat olduğunu düşünüyorum. Eserleri yaparken esasta fon gücüne kapalı namına atılan gereç de kullanılabilir. Çeşitli materyaller kullanılıyor. Genelde balsa, fotoğraf blok, polimer kil üzere malzemeler üstelik balaban birer parça. Tamamen manzara gücümle atılmış malzemeleri üstelik dönüştürüyorum. Ayrımsız eseri monte etmek tahminî 1 kamer alıyor. Bu işle esermek sabır gerektiriyor. Çünkü bir şeyi ayırmak saatler alabiliyor. Daima masa başında oluyorsunuz. Kent dışına çıktığınızda çalışmalarınız da duruyor. Dioramayla uğraşacaklar sabırlı olmalıdır. İyi tıpkısı gözlemci olmalılar. Dioramaya başlamadan ilk ongun bir araştırı yapılmalıdır.” Sahtekâr, TRT ve Bahçeşehir Üniversitesinin ortaklığındaki ANİM.İST canlandırma eğitimine kabul edildiğini bile sözlerine ekledi.
Share: